Zarah's födelsedag - En Wunderbar dag

Idag är det ingen vanlig dag! För det är Zarah's 104 födelsedag! Hurra Hurra Hurra!! :D

Ja så ligger det till!
Zarah Leander skulle idag ha fyllt 104 år!
Denna fantastiska primadonna som ända sen 1981 har suttit i sitt himmelrike och sjungit!
Men hon lever allt kvar i våra minnen här nere på jorden!
Ett bevis på det, är vad som stod i våran tidning imorse! :)



Visserligen är det en otroligt förenklad version av hennes liv!
Men vi minns henne iallafall! Det är huvudsaken! :D
Och jag gör vad jag kan för att inte få henne glömd, det kan jag lova! :)

Annars har min dag varit helt suveränt bra! :D
Allt har varit kul, glatt och ljust! Tror nästan att våren är här! ÄNTLIGEN
Och efter skolan så var jag nere i stan ett tag för att införskaffa en present och så köpte jag ett par skor och ett par solglasögon!


Mycket nöjd! ;)

Och lyckan är inte slut där!! nej nej ;)
För när jag kom hem så fanns det ett stort paket i lådan, och det var min två cd med Zarah och en dvd där hon förekommer som jag hade beställt! :D
På dvdn är hon med i en program med Lasse holmqvist och hennes kommentarer och roliga skämt är fantastiska hahaha, som när hon skyller på att hennes man inte får mat för hon har fullt upp med att titta på ishockey haha!
Ja en kvinna med humor det! ;)



Så detta är en Wunderbar dag! ;D
/

Kommentarer
Postat av: janne

Finfina grejer du inhandlat, har samtliga...ha ha!



Förresten, tänk att ingen gjort en film om Zarah Leanders liv. Obegripligt korkat. Finns ju massor av spännande händelser och personer att visualisera. Men folk vill nog helst se på buskis och fyllna till när de ska ha "sköj".

2011-03-15 @ 18:46:07
URL: http://zarahleander.blogg.se/
Postat av: janne

menar förstås Zarah-grejerna, det andra har jag inte köpt även om det var snitsiga dojjor som passar din ålder mer än min.

2011-03-15 @ 18:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0