Kulturella Helsingborg

Skinnet! En elastiskt yta som skiljer mellan inuti och utanpå.

Så lät en utav meningarna som myntades på tatueringsutställningen vi var på idag på Dunkers kulturhus!
Men innan dess så gick vi runder inne i Helsingborgs stad för att kolla upp olika konstverk!
Det är otroligt vad man missar sånna saker när man bara går runt i stan..
Oftast har de en intressant och speciell historia. Tror vi människor skulle må bra av att höra mer historer och berättelser, det hade lärt oss att öppna fler sinnen!

Sen finns det ju så många hemligheter gömd i konsten! Titta bara på Da Vinci som gömde koder i sina målningar.
Och för att inte prata om målningen, den sista måltiden som det har forskatsmassor i.
Och en tavla behöver inte bara föreställa en blomma och några moln...där kan finnas så många fler saker i dem!
Som idag såg jag en målning där det föreställde en mansgestalts ansikte och bredvid en kvinnokropp men utrustad med ett manligt könsorgan!
Och tog man bort själva kvinnokroppen hamnade kvinnolåret mot mannens mun och föreställde då någotoerhört mer pikantare och intimt!
Även på mannens kind kunnde man urskilja en gestalt som omfattade något!
...haha jag skulle kunna skriva massor! xD
Men håll med om att det är intressant! Och nyttigt tycker jag! Att inte alltid se det man ät tillsagd att se, utan även se det som döjer sig bakom! Viktigt!

Några bilder togs det med!




...det kan man också kalla kultur.. :P


...ett misslyckatförsök att få mig och ellie på bild! haha




 






Sen avslutade vi med vin och öl i hamnen i det vackra vädret!






Mycket mysigt hade vi! men vi blev inte bjudna på någon mat så man var oerhört hungrig efteråt..
Men nu sitter jag här ute i solen och bloggar för er! Och jag återkommer så fort jag har något annat intressant att writa om ;)

Ha enWunderbar kväll Everyhopa!
/ Tim Lindström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0