Trevlig barndom?

Jag var på biblioteket härom dagen och lånade två böcker som Zarah Leander själv har skrivit!
Den ena heter: Vill ni se en diva?
Den andra heter: Zarah's minnen.

Och i fösta kapitlet i Vill ni se en diva?, kan man läsa detta:

- Jag minns ett av mammas många kafferep. Som brukligt var satt vi ungdomar i ett rum för oss själva för att tanterna skulle kunna diskutera dagens on dits i lugn och ro.
Men jag satt inte sämre till än att jag kunde uppsnappa ett och annat av samtalet. Det skar som knivar i mig, när jag hörde mamma säga åt någon av tanterna som hette Annie:
-Annie, jag är så ledsen för Zarahs skull. Din tös är så vacker och Zarah är så ful. Jag lider med Zarah för hennes fulhets skull, det gör mig verkligen ont om henne.

Tänk att höra ens egna mor säga något sådant..!
Så man kan ju diskutera om hon hade en glad uppväxt eller inte.

till och med hennes bröder mobbade henne för hennes skostorlek och kopparröda hår..
Men de fick schi så småningom ;)



/ Tim Lindström

Kommentarer
Postat av: janne

Hemskt att säga så om sitt eget barn men Zarah hade kanske sitt öde förutbestämt där ingen kunde stoppa henne. Verkligen bra artiklar du har gjort!

2012-01-29 @ 19:01:27
Postat av: janne

Fixat din magiska sajt till ZL-sidan! Vassego min vän!

2012-02-09 @ 20:30:55
URL: http://www.myspace.com/zarahjanne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0