En stänk av kultur och tidsepokrar

Så nu är jag hemma efter andra skoldagen!
Idag är det ju egentligen dagen då vi har öppet i restaurangen, men på grund av att vi inte har fått in varor än så är den stängd!

Så det blev helklass i ett litet klassrum där vi har pratat om konst och estetisk verksamhet!
Vi hade nämligen fått i uppgift att välja en bild som betydde mycket för en personligt, och jag valde såklart en bild på Wunderbara, Zarah Leander!



Jag hade den i mitten där! :)...fråga mig inte vad de andra bilderna är, jag vet bara massor om den i mitten! ;)

Så då förklarade jag hur mycket Zarah och hennes liv betyder för mig och inspirerar mig, och att hon är en förebild för mig. Och såklar älskar jag hennes musik! :)

Sedan gick vi igenom alla de olika stilarna, så som, modernism, jugendstil, romantik, navism, gothstil, barockstil...ja alla ni kan tänka er!
Och så fick vi se bilder på gamla kungar och möbler och akitektur! Oerhört intressant tycker jag iallafall!
Vi gick även igenom några av de kändaste konstnärerna genom tiderna, bl.a Monet, Picasso & van Gogh!

Här nedan är kända verk av Monet & Picasso!



Och innan vi var klara där så fick vi reda på massor om vår APU, alltså vår praktik som vi ska ha om några veckor! Och jag tror jag har hittat ett ställe men..ja, vi får se! ;)

Sen fick vi lyssna på en man som liknade en liten mus, med pipig röst och glasögon och nästan inget hår och som grädden på moset så var han dessutom pittögd! HAHA XD...tyckte nästan lite synd om han alltså!
Och ja juste han snackade om bolaget Sodexo som bl.a gör vår skolmat...så det var inte många som lyssnade kan jag lova! haha

Men nu blir det digestive med smör och ost! Ha det Wunderbart Everyhopa!
/ Tim Lindström

Kommentarer
Postat av: janne

Sköj att du berättade om Zarah, vad fick du för reaktioner på det? Inte många i din ålder som känner till henne skulle jag tro. MVH JG

2011-01-13 @ 08:18:59
URL: http://zarahleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0