Revyn i mina drömmar!

Min drömm är att starta en revy!
En klassisk,lyxig,glamourös,rolig,proffesionell och elegant revy! :D
Tänk vad kul det hade varit att få uppträda med fina sånger med några passande texter. Lite roliga sketcher.
Glamourösa scener. Lättklädda damer! ;) och eleganta herrar haha precis som på 20, 30- talen! :D

Det hade varit så underbart kul! :D
Att få uppträda, roa folk och få dem att njuta ett tag! :D Ge dem lite lyx och glamour i vardagen och lite roliga skämte om våra tider vi lever i!
Precis som Revykungen Karl Gerhard gjorde en gång i tiden! :D
Det är min dröm! :D
Det hade varit underbart! :D


Karl-Gerhard!






Karl-Gerhard & Zarah Leander!


Ernst Rolf!

Har lite förslag här på olika klipp ni kan titta på, på youtube från revyer:

Vad har du i fickan Jan?  med gösta ekman och lena nyman

I sportaffären. med gösta ekman och lena nyman
Hagges revyer, Aktivt åldrande. med Laila Westersund och Sigge Ernst
Biff á la Petterlund. med Monica Zetterlund

Där har ni några att kolla in! ;)
Åh vad kul det hade varit att ha en revy med alla dessa saker tillsammans! allt som beskrivs i bilderna och i klippen! :D

/



Kommentarer
Postat av: Vic

Jo, jag skickade ett svar till din mail! Du kan skicka den till min mail! :)

2011-01-22 @ 22:11:26
URL: http://etoiles.blogg.se/
Postat av: janne

Härligt att läsa! Börja i liten skala på 30-45 minuter max. Mycket sång och en del fräckisar och hyllningsord som mellansnack. Kan bli hur bra som helst!

2011-01-23 @ 12:51:07
URL: http://zarahleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0