Tim Lindström! Vem är han egentligen?



Tim Lindström! Vem är han egentligen?

Det hade jag tänkt berätt lite för er nu. För det har jag aldrig gjort innan!

Tim Lindström föddes den 28 mars 1993, och hans mor heter Gun och hans far heter Tomas!
Jag hade även två halvsyskon som var, Malin 19 år och Martin 17 år.
Vi bodde rätt så centralt i Ängelholm och var väl som en familj är mest.
Sen flyttade vi till Villan och bodde där några år och sedan hamnade vi här på Kulltorp.
Men min mamma och pappa separerade när jag var åtta, och sen har jag flyttat runt här på Kulltorp 2 gånger och bor nu med min mor, medans min pappa bor uppe vid Jönköping.

När jag började skolan var jag lite blyg och försiktig men blev snart klassens clown och jag umgick mest med flickorna i klassen! För jag har aldrig varit glad för sporter så att spela fotboll med killarna på rasterna, det fanns inte på kartan!
Jag började rita rätt tidigt och har utvecklat ett stort estetiskt och kulturellt intresse.
Jag såg t.ex Titanic på tv och fastnade för den tiden något så otroligt, och för hela den historien och det ledde till att jag forskade om fartyget i 5 år!

Jag har alltid varit teatrialistisk av mig, framför allt som liten då jag älskade att klä ut mig till att möjligt!
Sen när jag blev lite äldre så hade jag väl ingen direkt stil, utan smalt mer in i omgivningen.
Hade nästan rakat hår och jeans och t-shirt som så många andra!
Det där pågick i några år tills jag ett år såg på Eva Rydberg som sätter upp teater varje sommar i Helsingborg. För där spelades en visa som jag tyckte var fantasktisk och det var melodin av Jazzgossen av Revykungen Karl Gerhard.
Och i samma drag släppte Magnus Uggla en skiva med denna Revykung.
Jag började genast forska lite i honom och då började jag även exprimentera lite med min egen stil!
Jag började klä mig i byxor med pressveck och började använda skjorta mer och mer!
Jag började även kamma håret!
Och i samma veva upptäckte jag min förebild och idol Zarah Leander! Denna Wunderbara människa.
Och sen har mitt liv tagit fart och jag har börjat att älska att sticka ut från mängden och klä mig precis som jag vill och forma och styla mitt hår så som jag känner för.
kan ju tillägga att, mitt hår...det betyder oerhört mycket för mig! Det är som pricken över i:et, eller grädden på mosen! ;)

Ett tag i mitt liv led jag rätt så mycket av perfektionism också, och det betyder att allt måste vara OTROLIGT PERFEKT. Jag kund knappt somna om en bok låg fel eller om kuddarna låg annorlunda.
Men som tur arbetade jag bort detta och nu är jag väl bara vad man kallar pedant! ;)

Jag har också alltid tyckt om att skriva och förmedla mig riktigt och rätt, och nu på senare år har jag börjat tycka om att sjunga, dock endast privat än så länge.

Jag intresserar mig även mycket för inredning och konst och tycker det är intressant och kul att få skapa själv och få öppna sinnena då och då!

En annan sak som tillhör Tim Lindström är att han kan ha ett sjuhelsickes humör ibland! Inte många som tror det, och som tur är så syns det inte så ofta, men det finns där iallafall och blir jag riktigt arg...ja då blir jag arg!

Jag är en människa som vill göra oerhört mycket med mitt liv och uppleva massor och jag vill framför allt bli ihågkommen, visst det kan låta lite divigt och egocentriskt men jag vill bli något, bli någon som syns!
Men hur jag ska göra det vet jag inte än, men kommer det en chans så lär jag ta den! Det kan jag lova!

Mitt liv i skolan har ju gått upp och ner, jag har haft lätt för att lära mig det som jag har tyckt varit intressant och har aldrig haft IG iallafall!
Så min skolgång har gått bra och nu går jag andra året på Hotell & Reataurang programmet här i Ängelholm!
Det är väl inte det som jag vill hålla på med livet ut om man säger så men det är åtminstone bra träning för stress i livet och framför allt att lära sig det sociala i sammhället, och att uppföra sig korrekt!
Men vi får väl se vad allt landar i framtiden! :)

Detta var lite om Tim Lindström i stora drag, men hoppas ni har funnit det intressant, ni kanske har fått svar på något ni har undrat över iallafall! :)

Ha det fint Everyhopa!
/ Tim Lindström





Kommentarer
Postat av: Anonym

intressant :)

2011-01-16 @ 19:55:13
Postat av: Anonym

Bra att du följer ditt hjärta och gör det du själv vill! Intressant! Du har vacker klädstil.

2011-01-23 @ 17:04:24
Postat av: Tim Lindström

Sv. Tack så mycket! :D

2011-01-23 @ 19:21:27
URL: http://timlindstrom.blogg.se/
Postat av: Olaivilja

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2011-06-02 @ 10:35:19
URL: http://olaivilja.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0