Fråga 15

Dag 15 - Din åsikt kring invandrare



Ja jag tycker såhär:

Vi skall hjälpa de människor som vi kan ta hit och ge bostad och jobb.
Vi skall inte ta hit folk som vi inte kan ta hand om. Då är det ju självklart att brottslighet ökar!!
Vem hade liksom inte stulit saker om man vore hemlös eller fattig och hade en familj?? :O

Och sedan tycker jag att respekten borde finnas kvar lika mycket för vårat land som det de kom ifrån!
Man skall följa sveriges lagar och regler!
Visst det gör inte alla svenskar heller men till de betalar vi skatt för deras fängelseplatser.
Jag tycker inte det är rätt att vi ska betala pengar för andra länders brottslingar som ska sitta här då!

Men sen kan man ju även vända det och tänka såhär:
Om vi nu tar in invadrare och inte kan ge dem bostad och jobb, ja då har vi ju brottslighet på köpet!

Det går som i en enda cirkel!

Vi har massor av invandrare som sliter röven av sig och har många jobb som vi svenskar inte ens skulle vilja ta i tång med! De människorna ger jag en eloge! Vi skulle inte klara allt utan de människorna!!
Men sen finns det precis som vi svenskar, som inte gör något eller följer lagar alls!

Men vafan, vi klarar oss nog ändå, ska ni se! ;D

/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0