En bra dag i köket!

Idag hade jag som jag nämnde för några inlägg sen, mina två fiskrätter som jag skulle tillaga i skolan!

Jag hade Timjansrökt lax med kräftskarpsås och potatispuré 65:-
&
Halstrad hälleflundra med rotfrukter och fransk senapsås 80:-

Allt gick verkligen jätte bra! :D
Jag var klar i god tid och hade allt under kontroll, och jag stressade inte en ändaste gång!
Det brukar vara så att det är 2st på fiskspisen, men idag var jag själv!
Så jag fick mycket beröm av läraren och han sa att jag hade höjt mig! :D
Skit kul att höra! :D

Tyvärr så gick det aldrig ut några laxar, och det kan jag kanske förstå när det finns Hälleflundra!
Men jag och läraren smakade den, och den var mycket god! :D

...fick även höra av några gäster att det var den bästa hälleflundran de hade ätit..(A)


Tyvärr en jätte dålig bild :/, den är 100 gånger bättre live! Men han inte ta en bättre! Detta var Hälleflundran iallafall!


Så efter en så bra dag och så bra kritik är jag jätte nöjd! :D

Ni får ha en Wunderbar afton, Everyhopa!
/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0