Regntunga skyar vartän jag ser

Regntunga skyar vartän jag ser
nån sol finns ej mer utan dig.
Regnvåta furor tyst blicka ned
så grått allt sig ter utan dig.

Den fågel som nyss sjöng
blev plötsligt tyst och stum,
och visan som jag skrev
blir meningslös och dum.

Regntunga skyar vartän jag ser
nån sol finns ej mer utan dig.

Den fågel som nyss sjöng
blev plötsligt tyst och stum,
och visan som jag skrev
blir meningslös och dum.

Regntunga skyar vartän jag ser
nån sol finns ej mer utan dig.
Regnvåta furor tyst blicka ned;
så grått allt sig ter utan dig.

Regntunga skyar vartän än jag ser
nån sol finns ej mer utan dig.






Tillägnas en som stod mig mycket nära! Som även hon kom från 20 -talet :)
<3


Kommentarer
Postat av: janne

Otroligt skön låt, visste inte att den var sååå gammal faktiskt. Tänk om man hade ett eget kafé med tjusig 20-talsinredning och soft musik i bakgrunden från den tiden. Plus dåtidens smarriga bakverk etc! Det skulle locka många nyfikna människor istället för alla plastiga coffeehak som ploppar upp överallt. Eller vad tror du?

2010-11-12 @ 10:54:04
URL: http://zarahleander.blogg.se/
Postat av: Anonym

låten är faktiskt från 1940 men den har en 20-talig känsla :D älskar den!

Håller med dig iaf, Zahra, angående kafétemat!

2011-05-16 @ 20:27:06
Postat av: Tim

Sv. Okej, hade för mig att den var från 20- talet i och med att Tutta rolf hade sjunigit den! :)

Ja det vore fräckt med ett sådant kafé med :)

Fast jag hade hellre sjungit den själv ;)

2011-05-16 @ 21:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0