Min första lutfisk

I förrgår alltså den 25/12 var jag och min mamma hembjudna till mon bror med familj, för att äta lutfisk!
Jag som inte är något jätte fan av fisk, har heller aldrig provat på att äta lutfisk, har inte fått så många chanser till det heller för den delen.
Men denna gången provade jag faktiskt, och överraskad blev jag! Det smakade faktiskt bra! Helt okej! Smaken är ju inte så jätte stor men den finns där ändå och konsistensen är lite äggvite liknande tyckte jag!
Så jag kan faktiskt rekommendera er som inte har provat det, att gör det om ni får chansen!

Sen blev vi även bjudna på mandelmusslor med sylt och grädde och till det kaffe och konjak! Fin fint! :)

Och såhär fint hade Saga, min brorsdotter, 5 år, dukat till oss! Imponerande fint! :)...tror brosan Sebastian hade hjälpt till lite också! ;)




Så fint hade vi det! :D
Och sen blev det något dansspel på tvn, tror det vae genom Wii, det var inte det lättaste kan jag lova, men det var oerhört roande, speciellt när min mor skulle försöka! haha

Så var min dag/kväll den 25 December 2010!
Hoppas alla ni läsare där ute har det bra!

/ Tim Lindström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0