Julklappar och mormor & morfar

Idag tog jag en rejäl sovmorgon fram till halv elva! Sen var det upp och göra sig i ordning för mamma och jag skulle till stan och handla julklappar, så nu är större delen av klappjakten över....men fy fa*en vad det är svårt att hitta julklappar!!
Tur det bara är en gång om året!

Men som alltid när jag är ute och handlar, så kunde jag ju inte motså att köpa något litet till mig själv också, så idag blev det en herrring i äkta silver! Riktigt snygg ^^, har velat ha en länge så nu blev det änrligen av!



Sen efter julklappsjakten körde jag och mamma upp till kyrkogården i Munka-Ljungby för att göra lite vinterfint på mormors grav! Vi tog bort en massa snö och lade granris runtom, så nu ser det ombonat och fint ut, tror att mormor hade gillat det så! :)



Sen körde vi såklart till morfar! Han var jätte glad och positiv som vanligt! :) och det var inte alls rörigt idag! vi pratade om en massa saker och sen pyntade vi lite åt honom, vi hade även köpt med en fin julblomma till honom.
Sen monterade jag upp hans och mormors gamla änglaspel...otroligt vackert! Jag minns fortfarande hur det brukade stå uppe på deras tv och att dom tände det varje kväll när man drack lite kaffe och åt frukt innan man skulle lägga sig :)
Sen hittade mamma en låda med gamla foton från deras gård i Höja, där jag var som barn! och det var ett underbart ställe. Himmelskt fint, så därför passade jag på att ta lite kort på korten haha så att ni får se hur där såg ut! :)



Jag vid deras flaggstång! ;) hehe



Mormor och morfar i arbetartagen! ;)

När vi titttade på dessa bilderna berättade morfar en sak:
Det hade kommit en man en gång och sagt : Vad får du ut av att alltid hålla sån ordning och gå här och räfsa hela tiden? Du får ju knappast betalt av det!
Då hade morfar svarat: Oh jo, jag får massor betalt utav detta! Jag får det betalt i trivsel!

Det tyckte jag var väldigt klockt sagt av han! ;) hehe så typiskt min morfar, och den sidan tror jag att jag har ärvt av han! ;)

Sen tog jag faktistk ett litet kort till på mormor och morfar, från ca 40 talet, dom var kanske runt 20 år och nyförlovade! :) man kan riktigt se kärleken mellan dem på fotot!


Fint eller hur? :)

Men nu ska jag äta lite!
Ha en Wunderbar kväll Everyhopa!
/ Tim Lindström


Kommentarer
Postat av: Sara

Snygg ring! (:

Mycket fina bilder med! :)

2010-12-13 @ 23:01:08
URL: http://sarawithq.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0